Spread the love


by Sharon Rondeau

Screenshot of House Armed Services Committee newsletter dated December 10, 2015 containing links to two mainstream media articles on a report released by the committee stating that the Obama regime violated federal law in the way in which five Taliban prisoners were exchanged for former Army Sgt. Bowe Bergdahl

(Dec. 12, 2015) — In a December 10, 2015 newsletter from the House Armed Services Committee (HASC), links to two articles in The New York Times and The Washington Post, respectively, are provided to demonstrate “major coverage” of the committee’s investigatory report on the swap of the “Taliban 5” for Bowe Bergdahl on May 31, 2014.

In its report released on Thursday, the committee determined that the Obama regime violated a law Obama had himself signed, the 2014 NDAA, which mandated that Congress be provided with a 30-day notice prior to the release of any prisoners from the U.S. military-operated prison in Guantanamo Bay, Cuba.

An accompanying statement made by HASC Chairman Mac Thornberry reads:

In May 2014, President Obama transferred five senior Taliban terrorists from Guantanamo Bay to Qatar.  Since this transfer, the House Armed Services Committee has been conducting an investigation into the actions of Secretary Hagel and senior DOD officials involved in the transfer, including the legality of their conduct. Our report finds that the Administration clearly broke the law in not notifying Congress of the transfer.  Leading up to the transfer, DOD officials misled Congress as to the status of negotiations.  Pentagon officials best positioned to assess the national security risks were left out of the process,  which increases the chances of dangerous consequences from the transfer.   It is irresponsible to put these terrorists that much closer to the battlefield to settle a campaign promise and unconscionable to mislead Congress in the process.

Chairwoman of the Subcommittee on Oversight and Investigations Rep. Vicki Hartzler stated:

The findings of this report should give each of us pause.  Most disturbing to me are the calculated decisions and plans to mislead Congress and the American people as to the details and necessity of this transfer.  After a review of the detainees at Guantanamo, ordered by President Obama, the Taliban 5 were included in a group of 48 detainees deemed ‘too dangerous to transfer.  Despite this, they were transferred.

Getting all the facts and all the information necessary to complete this report was no simple task, but it is our responsibility to get the facts and present them to the public.  After rigorous investigation, there are still some unknowns.  We still do not know if we negotiated for less than five detainees.  We do not know how five was determined to be the ‘right’ number in this exchange.  However, we now know to what extent this Administration is willing to go to achieve political goals.

Hartzler’s closing comment refers to Obama’s promise made before he entered the White House to close the Guantanamo Bay prison known as “Gitmo.”

Included in the HASC newsletter was a video of a television report by NBC’s Kelly O’Donnell which reported on the “serious” allegations made in the committee’s report.

Active links to the two articles appeared farther down in the news release identifying the author, name of the publication, and including excerpts from each piece.

The first article, from The New York Times, is titled “House Republicans Denounce Obama’s Handling of Prisoner Exchange” written by Charlie Savage and published on December 9.

The second article, which was authored by Missy Ryan and published in The Washington Post on the same day, was reported by HASC to have been titled, “Lawmakers Accuse White House of Elaborate Deception in Bowe Bergdahl Prisoner Swap.”

However, upon clicking the link to read the article, the title appears as “Lawmakers Accuse White House of Concealment in Bowe Bergdahl Prisoner Swap,” suggesting that it may have been changed after publication.

The Obama regime boasted of its “control” over the media during the 2008 election cycle shortly after Obama took office in January 2009.

The regime has failed to address what is arguably the most “elaborate deception” of the American people it has perpetrated over the last seven years:  the forgery of Obama’s “long-form” birth certificate, which was posted on the White House website on April 27, 2011 and remains there to this day; and the forgery of his purported Selective Service registration form.

The findings were first announced at a formal press conference on March 1, 2012 presented by Maricopa County Sheriff Joseph M. Arpaio and Maricopa County Cold Case Posse lead investigator Michael Zullo.

The media provided only minimal coverage of the 80-minute presser in which Arpaio and Zullo revealed that investigators had found probable cause to believe that both the birth certificate image and the Selective Service registration form are “computer-generated forgeries.” Many in the media scoffed at the conclusions, and no television or radio airtime was given to the subject.

A second press conference on July 17, 2012 wherein Zullo and Arpaio provided more detail as to how they arrived at their conclusions received open ridicule from the local media, and no independent media investigations were launched.

Congress similarly refused to probe the matter or to even admit to their constituents that fraud had been committed against them.

When Arpaio and Zullo requested to see an original or certified copy of Obama’s Selective Service registration form, Selective Service System Director Lawrence Romo, an Obama appointee, refused to allow access and suggested that the original form had been destroyed.

Zullo has stated publicly that the birth certificate forgery represents “the foundational lie of this presidency.”

By failing to report, the media has concealed the findings from the public for nearly four years, and Obama was reelected in November 2012 without any verifiable documentation as to who he is, what citizenship he holds, and therefore where his true allegiances lie.

Deceptions have included “If you like your insurance plan, you can keep it;” “There wasn’t enough time” to send military aircraft to rescue Americans under attack by terrorists in Benghazi, Libya on September 11, 2012;” and “ISIS is a ‘JV team.'”

Zullo has said that had the forgery issue been scrutinized by Congress, the Benghazi attack which killed four Americans and injured approximately a dozen more “might never have happened.”  In an affidavit included in an Alabama Supreme Court case which was decided in March 2014, Zullo wrote of the birth certificate image, “It is, in fact, an undeniable computer-generated forgery created with the sole intent to deceive the public by commission of felonious fraudulent acts.”

Websites such as Politifact and Factcheck.org, which vouched for the authenticity of Obama’s purported “short-form” birth certificate in 2008 and after, have begun to expose his false statements.

However, major media outlets such as MSNBC, CNN and ABC News have consistently protected him.

None, other than this publication and a limited few others, will touch the most “elaborate deception” of all.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.