If you're new here, you may want to subscribe to my free Email alerts. Thanks for visiting!


by Sharon Rondeau

Daniel Pfeiffer was a “senior adviser” to Obama, then became his communications director after the departure of David Plouffe

(May 21, 2013) — White House Communications Director Dan Pfeiffer complained on the Sunday talk shows that Republicans had possession of emails exchanged among regime members relating to the terrorist attack in Benghazi, Libya, one of which they allegedly “doctored to smear the president.”

Pfeiffer therefore accused the Republicans of the crime of forgery of an official government document.

The Washington Post and other sources clarified that the actual emails had not been given to Republicans demanding to know who had changed the “talking points” provided to Susan Rice before appearing on five Sunday talk shows on September 16, 2012 to explain what had allegedly occurred in Benghazi.  Rather, summaries were provided and notes were taken by different reporters, resulting in what The Post said was “imprecise wordsmithing or editing errors by journalists.”

Last July, Pfeiffer had accused columnist Charles Krauthammer of lying when he said that a bust of Sir Winston Churchill was returned to the British early in the Obama regime.  Pfeiffer later apologized and admitted that the error was his.

Pfeiffer’s photo appears above the image purported to be Obama’s long-form birth certificate posted on the White House website since April 27, 2011, but the image has been declared a “computer-generated forgery.”

Maricopa County, AZ Cold Case Posse lead investigator Michael Zullo said that the forgery of an official government document is a federal felony.  To date, no one in public office has opened an investigation into the forgery, which numerous experts have declared is fraudulent.

After the image was posted more than two years ago, Pfeiffer wrote that the questions surrounding Obama’s purported birth in Hawaii were “a fake issue.”  Also on the White House website is a black-and-white version of Obama’s purported short-form birth certificate which Pfeiffer claims was sent to the Obama campaign in 2008 by officials in Hawaii.  However, it first appeared at The Daily KOS with a green background, and it, too, has been termed a forgery.

Three different versions of the long-form image printed on different backgrounds have been submitted in a case filed with the Alabama Supreme Court which claims that the secretary of state did not properly check presidential candidates’ eligibility for the 2012 election.  Zullo has provided an affidavit which was submitted to the court last week.

Now what is “doctored,” and what is real?

Who is lying, and who is telling the truth?

Join the Conversation

1 Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.